10 nov Inschrijven voor de poule “(Potentiële) Accountmanagers”
Op ons artikel “Van Retail (Store) Manager naar Accountmanager” zijn enorm veel reacties gekomen. Reacties in de zin van herkenning, reacties in de zin van ambitie en reacties in de zin van hoe hiervoor in aanmerking te komen. Veel kandidaten begeven zich al in de aanmeldingsprocedure, en sommigen zijn al door deze fase heen.
Ons advies is, voordat je er voor kiest verder te gaan in dit traject, het hiervoor genoemde artikel aandachtig te lezen via deze link: “Van Retail (Store) Manager naar Accountmanager”
Vervolgens is het van belang jezelf af te vragen of het jouw oprechte intentie/ambitie is om Accountmanager te worden. Realiseer je wat de functie daadwerkelijk inhoudt en wat er dus allemaal bij komt kijken. Zorg vervolgens dat je jezelf herkent in onderstaande punten en dat je voldoet aan de harde criteria. Anders zal jouw aanmelding verspilde tijd/energie zijn.
WAT & WAAR?
Potentiële Accountmanagers – Alle regio’s
maar zeker ook…….
Accountmanagers die al op Junior, Medior of Senior niveau functioneren – Alle regio’s
WAT BRENG JE MEE
- bij voorkeur een HBO diploma met het bijbehorende werk- en denkniveau
- Een hoge dosis creatieve commercialiteit
- Een enorme klant- en resultaatgerichtheid
- Een hoge mate van zelfstandigheid
- Een sterke persoonlijkheid die goed overweg kan met tegenslagen
- Een flexibele en pro-actieve houding
- Eigenschappen waardoor een mogelijke start van je carrière, een carrière-switch of overstap succesvol zal zijn
WAT JE WEET
- De mogelijkheid om “in te stappen” in een traineeship of in aanmerking te komen voor jouw “next level”
- (Vanuit Retail) Je in sommige gevallen start als Junior Accountmanager, wat een tijdelijke concessie in je salaris zou kunnen betekenen
- (Vanuit Retail) Je basissalaris vaak lager is dan je gewend bent, maar dat je samen met je provisie er duidelijk op vooruit kunt gaan
- (Vanuit Retail) Dat het genereren van nieuwe klanten begint bij telefonische, koude acquisitie. De klant komt hier dus niet naar jou toe
- Dat de tijdsverdeling tussen het managen van bestaande accounts en het genereren van new business vaak 30/70 is
- (Vanuit Retail) Dat de conversie bij koude acquisitie beduidend lager ligt dan in de Retail
- Dat alleen reacties voorzien van motivatie en CV serieus worden genomen
WAT NU?
Heb je het artikel “van Retail Storemanager naar Accountmanager in een Retail omgeving” gelezen, voldoe je aan bovenstaande punten en kun je jezelf vinden in de genoemde feiten? Schrijf je dan in via onderstaand Contact Formulier en vergeet je CV niet toe te voegen. Wij zullen op basis van je CV bepalen of je een geschikte kandidaat zou kunnen zijn. Indien dit het geval is zullen we je een Kandidaat Profiel mailen met verdere instructies. Zodra wij deze ingevulde versie retour hebben, zullen we contact met je opnemen voor een afspraak. Het totaalresultaat van het doorlopen traject bepaalt of je uiteindelijk wordt opgenomen in de poule “Potentiële Accountmanagers”.
Wil je nog meer informatie ontvangen, of heb je vragen over het traject? Neem dan zeker contact met ons op
Schrijf je hier in
Terug naar vacature overzicht
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.